Friday, August 10, 2012

Settle Down..

Assalammualaikum..
Salam Ramadhan ke-21.

Hari ni hari Jumaat.
Penghulu segala hari, di mana rahmat dan berkat turun mencurah2.
Lagi2, bulan puasa ni.
:)

Pagi tadi aku bangun, hirup udara segar kat Putrajaya ni..
Mungkin xsesegar kat kampung2, atau sungai2.
Tapi cukup buat otak rasa fresh sket..
Sambil tu, teringat hal2 seminggu kat KL ni.
:)

Hampir seminggu aku stay KL.
Saja nak merubah angin.
Facebook jarang bukak, sampai ade membe2 yg masuk hospital sebab rindu la.
Ada yang buat repot polis r..
Hhaha (melampau)
:P

Seronok sekali sekala naik KL, lepak2 ngan membe.
Aku stay rumah membe aku, faizal.
Mula2, bapak segan do, nak tumpang umah orang.
Naseb baik r family dia baik..
Terimas la mak cik, pakcik.. :)
Abang ngan adik2 dia skali..

Aku naik kl, sebab aku rindu membe2 aku do.
Baru sebulan xjumpa, da rindu.
Cane?
:P
*xyah nak bangga sangt.haha



Bila da sampai sana,tiap2 ari kua, ngan faizal ngan firdaus skali..
Shopping, lepak2, buka puasa..
Main bowling cam HARAM..
haha..
Da r kene paksa, depan membe pompuan dorg plak.
Aq ni da la pengkau,asek ke longkang je..
Lantak la..
Sekurang2nya,bola tu ke depan bukan kebelakang. :p
Tapi faizal ngan firdaus uh gempak bowling.
Xyah nafikan.hehe

Pastu g karok, suara seme tahap penyanyi mat saleh.
SEDAP2! =.=''
Punya bantai melalak, sampai xperasan ada org intai..
aduhh..




Malam hari ke-3 tu, lepas tarawikh, faizal ajak g lepak2 ngan syafiq bahari.
Ajak boy ngan lan, dua2 xley datang.
Apepun,dapat jumpa syafiq pun dah cukop da.
Banyak cerita.heheh
:)

Pastu semalam,
baru betol2 dapat lepak ngan rizal, syahid skali.
Tengok wayang berlima..
5 ABDUL bak kata mak cik kafe kat kolej aku..
hehe

Pastu, faizal ngan firdaus kene balik berbuka kat uma.
Tym ni r last,aku jumpa dorg..
InsyaAllah,panjang umo naik sem jumpa lagi..
Tapi apehal tah, masa dorg blah, aq sedih bhai.
Tiba2, hati jadik sungai plak..
Masa peluk dorg, hati sayu doe..
Adoii

Pastu sambung jalan2 ngn rizal n syahid ..
Berbuka puasa pas uh hanta syahid g LRT.
Last skali, Rizal hanta aku g Masjid Negara.
Aku jumpa abg aku kat situ.
Kat situ jugakla, percutian aku kat KL ni berakhir.....

Masa lepak sorg2, pas tarawikh, aku lepak tepi kolam.
Aku buat tarawikh 8 je.
Imam still go on.
Sambil tunggu abg aku,aku bermuhasabah diri..
heheh..

Setiap bermula ada akhir.
Memang seronok jumpa membe2 ni..
Memang seronok lepak2 kat KL.
Memang seronok lepak uma faizal.
Seronok bangun lambat, kua tgah malam ngan dia.
Borak ngan dia sampai kul 3 pagi.
Berbuka ngan family dia.
Memang seronok, shopping ngan firdaus, faizal.
Ke sana ke mari..
Seronok dapat berbuka puasa ramai2..

TAPI.

Kita harus bangun dari mimpi..
Bila kita da penat, kita tertidur.
Dan kita mula bermimpi. untung kalau itu mimpi yang indah..
Tapi bila masa dah habes, kita kene bangun la..
Mana boleh berehat lama2..
:P

Sorg membe aku bgtau semalam..
Sentiasa pikir positif n apepun yg berlaku, hidup mesti diteruskan..
Walaupun mungkin kadang2, mati itu adalah lebih baik.

Apapun, terima kaseh Faizal,firdaus,syahid,rizal teman aku kat kl ni..
Paling banyak,susahkan faizal r.
Sorry bro susahkan kau. Terima kaseh untuk semua benda.
:)

Apa yang aku harap, balik ni, aku dapat semangat baru.
Aku perlukan semangat.
Semangat macam membe2 aku yang lain.
Moga aku boleh berhenti berpikir yang bukan2.
Doakan aku
:)

Oryte.
Kejap lagi aku balik ke sarang!!
Xsaba nak bagi hadiah beday kat mak aku..hehe
Yahoo..
=HOME SWEET HOME=
^.^




ps:Pengakuan kat sini: Air mata aku menitik gak semalam. Tapi pandai2 kaver la. :P
Terima kaseh lagi skali. Tuhan je bole bagi yg terbaik untuk korg...

Double ps: Ada benda yang kita xnampak dan ada benda yang kita da nampak, tapi kita pura2 xnampak sebab hakikat itu menyedihkan.. Amat mengecewakan kalau kita sedar, kita telah menghancurkan harapan org yang berharap pada kita..


Assalammualaikum..
:)

“If you have good friends, no matter how much life sucks , 

they can make you laugh.” 

No comments:

Post a Comment