Thursday, August 30, 2012

Saya pemerkosa dan saya ok?? :O

Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia.
Hari ni dah Syawal ke-12.
Tapi mood raya maseh ade lagi.
Rumah2 pun masih banyak yang terbukak supaya kita datang dan habeskan makanan 
;)

JANJI DITEPATI!!
Peh. Semangat r.
Esok Merdeka bhai.
Hahhaa

Ari ni aku nak ungkit satu kisah.
Mungkin dah sepi kisah ni, mungkin ramai yang da tak nak amik kisah.
Tapi kisah ni, menunjukkan betapa MERDEKAnya kita sekarang.
Merdeka(bebas) dari semua aspek..

Baru2 ni, negara dihebohkan atau masyarakat sendiri yang menghebohkan,
tentang seorang pemain bowling kebangsaan yang terlepas hukuman penjara,
atas kesalahan memperkosa seorang remaja perempuan berumur 13 tahun..

Kenapa dan Mengapa dia dilepaskan dan HANYA disuruh berkelakuan baik?
Sedangkan, zaman para sahabat, orang yang berzina dan sewaktu denganNya dihukum sebat ?
Tak kira ape juga status mereka,mereka tetap dihukum dengan perbuatan setimpal.

DAN DALAM EMOSI DAN SUASANA MERDEKA INI,
Pesalah seks itu dilepaskan sewenang2nya, hanya dengan alasan,
dia DIJANGKA akan memberi sesuatu kepada negara..
Dia DIJANGKA akan mengharumkan nama negara.

Siapa kisah?
Who cares?
Tak payah nak harum2 sangat r, kalau benda ni pun dah menunjukkan betapa busuknya sesuatu pengadilan.
Masa mula2, aku baca, aku cakap,
 "XPELA,BUDAK POMPUAN TU GATAL JUGAK, DAH LA FORM 1, PEGI BAGI BADAN KAT ORG BESAR WATPE?"

Pastu, aku terpikir, ape r sangat budak umur 13 tahun bole pikir.
Nak seronok je.
Dan apa pulak lelaki umur 21 tahun patut pikir?
Dah hampir sebaya kot aku nagn dia.
Patut dia jadik pelindung, bukan petualang yang memusnahkan hidup anak orang..

Betul,manusia lakukan kesilapan.
Aku pun lakukan kesilapan.
Dan ade kesilapan yang boleh dimaafkan terus, tak kurang jugak kesilapan yang harus diberikan pengajaran...

Aku tak boleh cakap banyak, sebab bukan aku di tempat mereka.
Tapi kalau, kesilapan dihukum dengan kesilapan,
sampai bila-bila pun kesilapan tu tak akan dapat diperbetul..

Jangan terkejut kalau kesilapan ni menghantui sesiapa saja yang cuba cuci tangan dan memejamkan mata.
Jangan terkejut, kalau IBU BAPA yang tak reti menjaga anak ini, akan terus2an hanyut.
Jangan terkejut, jika satu hari nant JABATAN PENDAFTARAN NEGARA, dah tak perlu mendaftarkan sesiapa, sebab semua anak yang lahir, adalah yang tidak halal.

DAN 

Jangan terkejut, kalau-kalau lepas ni, mereka yang mengharumkan nama negara, adalah mereka yang membuat onar di negara sendiri...

Aku tak menulis siapa nama mereka yang terlibat, sebab aku percaya, mungkin dia dah menyesal dan bertaubat. 
Aku tak nak menambahkan kekusutan dia dan dia pun patut diberikan peluang.
Sedangkan Allah pun ampunkan hamba2nya.
Cuma nasihat aku kepada individu tersebut, kalau boleh, pastikan gadis tu yang kau kahwini bila dia besar nanti
Kalau boleh,pastikan juga kau betul2 harumkan nama negara, bukan sekadar omong kosong.
Tapi aku berharap, semoga paksi keadilan tak serapuh ini di masa akan datang.


TAK PERLU ADA NEGOSIASI DALAM MENDAULATKAN UNDANG-UNDANG2


PS:Masa semakin pantas berlalu.
Dan mungkin diri kita semakin penat berlari,mengejar sesuatu yang tak pasti..

Caw!
Salam Kemerdekaan
*Moga kita akan menikmati kemerdekaan yang sbenar,suatu hari nanti.
Moga Allah melindungi kita daripada segala fitnah2 dunia, fitnah Dajjal dan azab di akhirat kelak.
Amin.
Assalammualaikum.
^.^



-KITA TERLALU  SERONOK MELIHAT TELATAH BINATANG YANG MENIRU GELAGAT MANUSIA, HINGGA KITA TERLUPA BETAPA RAMAI MANUSIA YANG MENJADI BINATANG-

No comments:

Post a Comment