Saturday, November 5, 2011

Pahat Mesti R berbunyi..

Assalammmualaikum.
Salam sejahtera..
:)

Semalam merupakan hari jumaat.. Tarikh die 4/11/11.. Hahha.. Tapi xde kene mengena ngan ape yang aku nak tulis..

Sebelum aku nak tulis panjang2,aku nak TEKANKAN, ini hanya pendapat, bukan tuduhan melulu atau satu konklusi.. Mungkin ada benar,ada salahnya.. Selagi Malaysia masih mengamalkan demokrasi,aku boleh r tulis cani.. Jangan saman aku sudah.:p

Anugerah Skrin 2011-anugerah yang bosan dan sekadar ada. Melengkapkan takwim tahunan.. Banyak kelemahan penganjuran yang aku nampak,berbanding perkara yang hebat. Seperti tiada yang hebat sebenarnya..

Bermula dengan  pembukaan majlis.. Timbul dua penyanyi yang bersuara tinggi,menyanyikan lagu yang cukup membosakan seperti syok senirik.. Kalau pembukaan pun aku dah tersengguk2,bayangkan apa yang jadik nant? adoiyai.

Pastu kuar plak,pengacara yang lain seperti tahun2 sebelumnya.. WAHHH!! Ini sesuatu yang baru.. Tapi nampak gandingan ni xberapa sedap mata memandang. Xde research dan pemerhatian yang dibuat kah? Nampak ketara ketinggian dua emcee.. Mencacatkan pemandangan.. Belum lagi dengan gaya yang dbuat2,lawak yang kebanyakkannya xmenjadi,terlupa skrip,terlupa giliran..adoiyaii. Emcee lelaki  pun,macam xberapa prepare,walhal dia emcee berpengalaman.. Nampak kalut. Adakah dia bidan terjun yang dijadikan emcee malam uh? aku pun xtau..Lagi satu,gimik yang dbuat nampak xmenjadi,dan kelihatan agak serabut..

Persembahan.. Aku sebagai penonton nak gak mengharapkan persembahan yang gempak. Tapi,nampak nye xade yang gempak..
Mungkin tepuk tangan boleh aku berikan kepada gabungan 3 suara.Cuma yang aku xpaham,kenapa mereka mesti membawakan lagu2 Anuar Zain? Xrelevan sebenarnya Tapi xpe r,vokal bagus. Cuma pakaian penyanyi perempuan yang xberapa bagus.. Persembahan kedua yang agak bagus,gabungan 3 gak.. Lagu kotarayaku .. Ok r.. yang lain biasa2.. Cuma,aku nak sebut pasal ni.Ade penyanyi,yang berduet ngan pelakon perempuan.. Malangnya,penyanyi tersebut bole salah lirik,Naseb baik pelakon perempuan tu cover..adoiyai..spoil r bro..

Side issue-Pakaian artis.. Aku xtau r,bila artis2 wanita ni ade duit yang cukup untuk beli kain yang cukup,menutupi badan mereka secukupnya.. Maaf.

-Penonton yang tidur.. Macam nak xnak tepok tangan.. Kalau nak tido,lain kali xpayah datang.. Datang sekadar nak tunjuk muka,pas uh tido,lagi baik xyah..:O

-Memang nampak canggih guna IPAD.. Tapi,kalau ipad bole problem,tu agak memalukan..Ini LIVE der!!

Ade slot sajak.. Tribute kepada artis2 yang dah meninggal.. Best gak r dengar.. Biola @ violin tu superb!
Cuma aku agak kesal ,xde sedekahkan AL-fatihah.. apa salahnya,minx para hadirin sedekahkan al-fatihah. Penonton kat uma pun bole gak turut sama.. Tapi nampaknya,xde.:(

Keputusan? Nampak kehebatan Filem2 seperti KL Gangster,Kongsi,Hikayat Merong Mahawangsa,hanya di pawagam sahaja.. Tapi mereka terpaksa mengaku kalah di meja penjurian.. Jadi,lain kali,sila  jadikan kualiti itu seiring ngan popualiriti.. Aku setuju,JUVANA menang.. Yang lain xtau..

Apepun,tahniah gak r kepada semua kru produksi. Bukan senang sebenarnya nak terbitakan siaran langsung.. Cuma kalau boleh,bia usaha tu betul2 menghasilkan benda yang berkualiti.. Bukan sekadar ada..
Tahniah kepada pemenang,yang belum menang,cuba lagi..:)

Maaf kalau aku melebih2,Aku bukan pengkritik atau pengulas sukan,cuma aku salah seorang penonton yang nak hiburan yang bagus..Aku tulis benda ni,bukan menganggap aku sempurna.. Aku pun masih belum mampu nak buat siaran live.huh

Oryte?
Ok Bro!
Gua ciaw lu..!!

Ps:Peace Never War



-LEBIH BAIK PAHAT BERBUNYI TAHUN INI,DARIPADA BERBUNYI SETIAP TAHUN-





1 comment: