Thursday, December 8, 2011

Hidup Ni Sukar..

Assalammualaikum..
Apa khabar kalian?
Harap2 sihat,luar biasa bagus adan hebat sekali..

Sibuk!
Tu alasan aku kenapa dah lama xupdate blog..
Banyak sebenanya cerita yang mengorek2 otak aku untuk keluar,tapi malangnya,
aku terpaksa  pukul benda2 yang mengorek2 tu, sebab jari-jari aku rasa malas nak bergerak atas keyboard..

Jadi kesudahan nya, hati aku dipenuhkan dengan cerita2 yang banyak (simpan dalam hati)..
Mungkin benar kata orang,xsemua benda kita harus luahkan dan xsemua benda kita harus simpan. 
Bergantung pada keadaan la der.
:)p

Hidup ni sukar?
Bagi aku hidup ni memang sukar.
Tak tau r bagi orang lain,mungkin bijak pandai mengatakan hidup ni hanya sukar bagi mereka yang xtahu menghargai..
Bagi yang terlebih pandai,mereka cakap hidup ni hanya sukar bagi mereka yang bodoh..

TAPI,
bagi aku yang xberapa pandai,xjugak bodoh ni cakap..
Xkisah r macam mana manusia tu,hidup mereka akan tetap sukar dan terus sukar..

Banyak benda yang harus dilakukan dalam dunia ni,dan banyak benda jugak r yang kita gagal untuk lakukan..

Banyak perkara yang kita harapkan berlaku dalam dunia ni, tapi banyak benda jugak la yang terjadi xseperti apa yang kita inginkan..

Banyak benda yang buat kita ketawa,tetapi xkurang jugak benda yang buat kita menangis..

Mungkin banyak cinta dan kasih sayang yang kita harapkan, tapi selari dengan itu jugak, banyak kekecewaan dan kebencian yang kita dapat..

HIDUP NI SUKAR!
xperlu ragu2 tentang itu.. 
Selagi bukan kita yang mengawal diri kita,hidup itu akan terus2an sukar..

Kita diuji dan terus diuji..
Tu maknanya Tuhan sayang kita..
Tapi kasihan melihat mereka yang terus2an di uji..
Walaupun aku tau aku xlayak,
tapi kadang2 hati ni nak berteriak..
Kenapa nasib aku begini dan nasib dia begitu..

Kalau air mata manusia ni boleh kering,dah banyak manusia yang ketandusan air mata..
Mungkin boleh topup,aku pun xtau..

Kesudahannya,bersabar lah..
Selagi mampu..
Beruntung kalau kita di uji..

Hidup ni memang sukar..
TAPI,
xsalah kalau kita cuba  nak permudahkan hidup ni..
:)

Chow!

Ps: Don't ever try to JUMP into a conclusion.. You might landing on a wrong place and eventually die!




-KEGEMBIRAAN SELALU DATANG DENGAN AIR MATA. JANGAN RISAU, IA ADALAH SATU PAKEJ-



1 comment:

  1. hidup ni mmg susah..tp kita senangkan die dengan jangan lupa pada penCIPTA dan bergembira lah...walaupun sedikit:)

    ReplyDelete