Thursday, December 23, 2010

Harapan..

Assalammualaikum
Khabar?
Harap2 sihat,waras,luar biase bagus dan hebat sekali..
Hahaha:p

Bercakap pasal harapan..Semua orang ada harapan...Nak keta besar,umah besar,duit banyak,gaji besar,BINI BESAR...eyh,x2..Gurau2..

Harapan yang disebutkan kat atas tu lahir disebabkan diri kita sendiri..Tapi yang aku nak cakap ni pasal harapan yang diberikan oleh orang lain..

Paham x?

Pernah dengar x ayat..
JANGAN MEMBERI HARAPAN PALSU..
Bukan rambut atau gigi je yang palsu,HARAPAN pun boleh jadi PALSU..
:p

Kasihan bagi mereka yang terlibat dalm perminan harapan palsu...Tak kisah ,dlm apa jugak acara hidup sekalpun,sama ada dlam kehidupan seharian,pergaulan,berkasihan,adik beradik, bersahabat, waimah dalam interaksi seharian sekalipun, bnyk kali perkara sebigini main SEMBUNYI2 dengan kita..
CUMA KITA XNAMPAK atau XPERNAH CUBA BUKAK MATA UNTUK NAMPAK..

Kita terlalu berharap pada sesuatu,hingga kita ketepikan segala2nya...Kita amat yakin bahawa harapan kita tu akan jadi kenyataan..Yakin sngt hingga kita rasa xde kuasa yang mampu halang harapan tu untuk terus kembang macam bunga kat taman.cehhh..Kita lupa,kuasa ALLAH tu adalah segala2nya..

Contoh,hari ni,ada seorang teman,kekasih,kawan atau adik beradik kita dtg kepada kita,menjanjikan bahawa dia tak kan pernah tinggalkan kita,menjadi peneman atau pencinta yang setia,buat selama2nya..Tapi esok lusa,semuanya mula jadi bukan seperti yaang di duga..Orang yang mula mengeluarkan kata manis macam gula boleh SEKEJAPAN melemparkan kata2 dusta...Dan yang pasti ,tubuh,badan,jiwa,rasa kita sendiri yang akan merana...

Sekarang nak salahkan siapa?
Orang sekeliling?
Mereka yang bagi harapan?
Mereka yang hanya berlakon seketika untuk menghiburkan hati kita?

TAK PERLU,XPAYAH..

Salahkan KESILAPAN diri kita,bukan salahkan DIRI sendiri...Kita yang meletakkan harapan terlalu tinggi kepada manusia sedangkan kita haru sedar hakikat bahawa TIADA HARAPAN TINGGI YANG PERLU DISANDARKAN KEPADA MANUSIA...

Memang mereka yang memusnahkan harapan tu tidak berhati perut,tapi sampai bila nak menangisi permainan yang dorg cipta?NAK TERUS2AN MENJADI BODOH?

Tidak2..Semua manusia dicipta untuk menjadi bijak..Bijak menentukan harapan,impian ataupun angan2 hidup kita..Bukan orang lain..Jangn biarkan kita terlalu bergantung kepada harapan pada orang hinggalah kita jadi macam lirik lagu BILA CINTA:Terjatuh dalam harapan..
Silap2,jatuh dalam loji kumbahan..:p

Hahhaah.
.Jngn buat diri anda nampak terlalu kesian...

Jadi,mulai hari ni,jngn biarkan masalh2 ni mengganggu perjlanan hidup kita.Dunia ni terlalu sekejap untuk perkara2 KECIK macam ni...

SIAPA DI ANTARA KITA?
DENGAN RELA MENJADI PENDUSTA?
SIAPA MEMBAWA HARAPAN?
SIAPA YANG MEMUSNAHKAN IMPIAN?

SIAPA?
xperlu nak ambil tahu..Biar mereka terus celaka(malang) dengan cara mereka...
WHAT GOES AROUND WILL COMES AROUND...
Cuma doakan yang terbaik buat mereka..

Biar kita terus senyum,menandakan kita seorang insan yang sangat bahagia..:)

Ingat!!
:D
k.

Assalammualaikum..






-LETAKKAN PENGGANTUNGAN ITU HANYA KEPADA TUHAN KERANA DIA PALING MUTLAK DALAM SEGALA HAL-

No comments:

Post a Comment