Wednesday, December 25, 2013

Tiada Tajuk

Dengan Nama Allah yg Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

.......Tunjukilah aku jalan yang lurus,
Jalan orang2 yang engkau kurniakan nikmat kepada mereka,
Bukan pula jalan orang2 yang KAU murkai & bukan jalan orang2 yg sesat..

Sungguh, dalam hidup ni kita melalui satu kepayahan yang membebankan. Rasa sakit yang tak berbelah bagi. Sungguh dalam hidup ni kita melalui satu waktu dimana kita tidak percaya dengan diri sendiri, melewati batasan kemampuan akal dan roh.
Membataskan jiwa dan pemikiran yang waras. Sungguh bila tiba masanya, seluruh atma dan isi tubuh akan lumpuh dengan bekunya hati dan perasaan.
Betapa kacau dan galaunya jiwa ini, tatkala kita merasai diri dah kehilangan segala-galanya..
Umpama tubuh layu yang xpunyai nyawa..
Betapa diri ini terasa terhumban dengan permainan takdir dan gurauan waktu.
Terasa diri ini diadili dan dihukum dengan hukuman batiniah yang cukup membebankan.
Ingin roh dalam jasad , berteriak dan memberontak,
apa salah dan apa dosa sekeping jasad?
Ingin secebis iman ini merayu pada sang pencipta, hentikan ujian sebegini..
Sekali terhantuk, dua kali terngadah, mengapa perlu ada kali ke-3?
Siapa diri ini, memang hanya DIA yang tahu..
Kenapa bukan insan lain membuka mata kepada kebenaran, lantaran taksub dengan pendustaan?
Betapa bebannya hati ini menanggung pengorbanan yang disalah erti..
Andai diri ini dah terlalu membebankan, andai diri ini terlalu menyusahkan..
Hentikanlah segala permainan, aku ingin mengundur diri..
Kala terasa maruah diri ini, diinjak dan dibiar sepi..
Sentaplah diri ini ke dunia nyata.
Biarkan diriku terbelalak dengan kenyataan
Pasakkan tubuh aku atas realiti..
Butakan mata aku dengan kebenaran..
Aku tak nak lemas dengan dunia..
Selimutkan aku dengan selimut syurga, bukan dakapan cerita semalam.
Siapa aku, siapa aku di depan Tuhan ku?
Apa yang terjadi, telah dan bakal terjadi, demi Allah yang mempunyai kuasa yang paling agung..
Aku Pasrah..

*Ini mungkin entri terakhir blog ini. Salam ukhwah. Terima kasih kepada yang membaca. Moga Tuhan merahmati kamu..

-ANDAI MELANGKAH KE HADAPAN ITU TERLALU MENYAKITKAN, BERUNDURLAH-

No comments:

Post a Comment