Friday, November 2, 2012

DARA UNTUK DIJUAL!!!

Assalammualaikum.
Fuhhhhhhhhh.. *Tiup2 habuk.
Hohoh.
Sorry r, lame xmenyemak kat sini.
Bukan busy, cuma xde idea nak tulis ape.

Maaf, jika tajuk ini mengundang rasa xpueh hati sesetengah pihak.
Baca sampai habes dulu, baru boleh nilaikan.

Sebenarnya berita ni dah lama tersebar, cuma aku rasa malas nak kupas kat sini.
Pagi tadi membe aku dtg bilik, n bangkitkan pasal benda ni.
Aku pun rasa nak share kat sini.

CERITA APA?

Baru-baru ni, masyarakat dikejutkan dengan berita seorang pelajar Brazil, melelong DARAnya di internet dan mendapat sambutan hangat daripada pelbagai pihak!
*Aku tak tau betul2 terkejut atau pura2 terkejut.
Akhirnya, setelah lelongan selesai, daranya akan dijual pada harga RM2.4 juta (setelah ditukar kepada Ringgit Malaysia).

Pelbagai pihak media massa ingin mengadakan temu bual dengan dia untuk mengetahu pengalaman sebelum dan selepas.

Geleng kepala??
Kalau sampai kepala ni tertanggal sekalipun, perkara keji ni dah berlaku dan pasti akan terus berlaku.

Lebih malang lagi,
keluarga si gadis yang tidak tahu erti keMALUan tu *eh,
rasa gembira dan teruja dengan perkara ini...

Macam-macam.
Ngeri, seriau, cuak, trauma bila dengar perkara-perkara macam ni.
Kalau r, benda ni merebak dan membiak dalam negara kita, achaner uh?

BUKA MINDA, BUKA HATI, KENALI DIRI..

Penat nak tulis panjang-panjang. Bukan boleh halang gadis tu pun buat benda kurang bijak ni.
Haish..
Nak tau lebih, tekan sini!!

Ok. Caw!

PS: Kalau 2 singgit, aku pun nak beli. #EHHH..
kidding2.. 
:p




-JAUHKAN WARISAN KAMI DARI KEDURJANAAN MANUSIA-




No comments:

Post a Comment