Thursday, June 30, 2011

Karma

Assalammualaikum..

xde cter banyak ari ni..
Cume nak meluahkan sikit..
Tentang adab dan sikap menghormati serta menjaga perasaan orang lain..

Kalau kita rase diri kita xcukup sempurna,
xperlu nak menjatuhkan maruah orang lain..
Pikir dahulu sebelum bertindak..
Mungkin niat kita untuk bergurau,
tapi jangan salah tune der..
Jangan sampai memalukan kawan atau sahabat sendiri depan orang ramai..

Bos,ketua atau majikan..
tau r pangkat besar,tapi pangkat dunia bai..
Xyah nak kejar atau taksub sangat..
bila nyawa dah dsentap,xtinggal ape2 lagi der..
Xperlu nak maki2 pekerja..
Cakap elok2 xbole?
Biar seteruk@selembab mane pun pekerja tu,dia tetap manusia,ade hati dan perasaan..
Xperlu nak panggil orang lembab,bengap,bodoh dan sebagainya,kalau diri sendiri pun xsepandai mana..
Tegur elok2,ajar balik..
Kau pun dulu mula dengan 0 jugak..
xde ssapa terus jadik pandai r..

Lagi satu,
aku paling pantang kalau org cakap belakang yang bukan2..
Aku ber bin kan nama bapak aku..
Hampir semua org berbinkan nama bapak dorg
Kalau nama aku sorg,aku xkisah..
Setiap kali cakap belakang,macam kau mengumpat bapak aku skali jugak..
Agak2 r der..

Lagi dua,
xperlu nak permainkan status seseorang..
Xperlu nak permainkan peribadi seseorang..
Klau nak diri dihormati,kita kena menghormati..
Baru betol..

Kalau kita buat orang sakit hati ari ni,esok lusa kita sakit hati..
Tu KARMA bai..

Ni semua xde kaitan dengan aku,tapi benda yg selalu aku lihat..
Aku xde r nak melantunsana sini,tapi aku plak yg rase xpuas ati,walaupun org lain yg kena..

Dunia ni kita berkongsi,kongsi r baek2..
Baru selesa hidop..
Ok?!
Ni peringatan bersama..
Tok anda dan juga saya..

Bagi diri aku,kalau kau xkacau aku,aku elok..
Tapi kalau kau kacau aku,Kau mmg carik nahas r..

hahah

Chow!

JNGN KAU SENTUH!AKU BUKAN BONEKA!

Assalammualaikum


-lu langsi,lu mati-

No comments:

Post a Comment