Thursday, December 2, 2010

Kadang2 aku teringat..SASER.

Kadang,bila aku boring tahap gaban macam ni,mesti aku teringat..
Teringat awek??
heheh..

Tu cter laen.

Ni pulak citer laen..
Pasal satu sekolah gila lagi  sasau..
SASER=SASAU..
hahahah..gurau2..

Zaman persekolahan yang paling best.
Takkan pernah aku lupa..
Sekolah menengah atas ni(Form 4-form5)

Masa mula2 aku dapat tawarn tu.penat aku pikir,skola ape ni..
Tak pernah aku dengar..ntah2 tempt jin bertendang ke..
tempat banduan buangan ke..ntah..
Tapi sebab aku dah janji ngan parent aku,kalau aku dapat twrn asrama lagi,aku pergi.
Aku pun pergi la...
XCUAK PUN MASUK SKOLA ASRAMA!!!
:P(belagak plak)

Masuk tu,mula2 macam bese r..Orentasi.
Dalam waktu orentasi uh,aku teringat yang aku ade main satu game..
Buat donat pakai mulut..Sedut2 tepung tu pakai straw..
Gila!
Nak muntah beb!!
Pastu kelam kabut punya pasal,aku pegi dewan makan dengan memakai baju yg  terbalik..
MALU SEH..
Naseb bek ade pengawas tego,sebelum aku btl2 masok DM tu..

habes pasal orientasi,jumpa senior..
Mula2 aku ingat senior ni bakal buli aku..
OH TIDAK2..
AKU YANG BULI DORG!
hahah..

ade skali tu aku demam..
Dorang panjat katil aku ramai2(aku tingkat atas)
Dorang keliling aku..
Pastu dorang baca selawat ngan ape tah untuk aku..
Aku xdengar sangat..
Terharu bai!

Pastu ade sorg F5 ni..
HAZIQ B. NORHAN..
bapak baek ngan aku..
Tym aku demam,dia bagi aku macam2..
Dia bukak loker dia besar2,pastu cakap:

KAU NAK MAKAN APE2,AMIK R DARI LOKER AKU.XKESAH..

Wahhhhh.tapi aku xde la amik kesempatan..
cuma aku hargai dan xsangka seorang senior bole pelawa junior macam tu skali..

Budak kelas aku..5 alfa.

Aku suka lepak ngan dorang ni..
Gila nagn bengong..
Kalu sehari xgelak kat kelas tu,xsah..
Aku ader gak panggil2 dorg,Pastu diam..
Pastu aku ejek2 dorg...
haha:p
Kalau nak jadik lagi biol,lepak ngan sipot,ajim,syuk,abu,azri,naqi..
Biol la nanti.
Tym aku saket,dorg lawat bai..
Ramai g bilik saket..:)
Kwan bek aku dalam kelas:SIM WEI KIAT ngan SYAFIQ BAHARI.
Yang laen pun baek gak...
Aku respek nagn dorang seme..
Bila buat sesuatu,kitorg enjoy..
Jamuan ke,conteng dinding ke..
Aku ingat lagi,duan dukung aku pastu lari..
Pegi DM..
lawak siot..
Klau maen kejar2 dalam kelas,jngn cter r..
Selalu!
Pastinya aku akan selamat
:)

Hah!Ni..budak sengal 5 alfa.


Pengawas pulak..

40 orang JEJAKA IDAMAN MALAYA..
hahah..
Seronok bekerja sebagai pengawas kat skola tu..macam2 yang aku dapat tengok.
masalh pelajar,nak mengendalikan sesuatu benda..
Mewujudkan dan mengawal sesuatu..
Yang penting,mesti ada hubungan baik nagn 'rakan sekerja kita en..
Memang seronok sangat r..
Seme sempoi,kurang yang berlagak..
Tak macam skola laen..
Yang muka ketat dan agak ketat macam zahir ngan ifwat pun sporting gak..
Bila berkumpul,ade je nak kenakan satu sama lain.
Pastu gelak2.
Boleh kate hampir semua pengawas ni,aku rapat..
Yang aku paling ngam ngan nat,kentang,qamar,ifwat,ahmad,hamzah,shahrin,zuhair,jap,kerol,rambai,pengawas tuah,megat,skem..
Haish..banyak la...
Xpayah nak sebot..
TENGOK NI!

hAH!ni pengawas pokok..huhu
Budak dorm-Budak2 tuah..

Paling selalu aku lepak kat dorm r..
Jumpa si boncit BESTA,pemimpin dunia-Izuhan,Pak cik-Din,Mat Romeo-arie,Komander malam-ACAD..
Hahah..ade gak lain2..
Taylor swift,shieldtox ngan ipon..

Junior dorm aku lagi ramai dari senior..

Kitorg slalu buar bising..
Antara dorm2 yang bising r..
Nak2,ade si BESTA..
memang gelak xcukop mulot r tgk gelagat dorg..
Aku,besta,izuhan..
Selalu lepak same2,pastu share masalh..
Klau xpuas hati ngan org ke,ape ke..
Kita 3 org..
Pastu,ramai2,
Maen BURGER,Buat video hantu la..
HAHAH..lawak2..
Tym org tgh stress nak SPM,kitorg gelak2,buat video hantu..
Ada ke patut..?
Nase bek result tak berapa nak teruk..
ALHAMDULILLAH..

Budak kediaman aku-Tuah..
Lagi la sporting..
Bole jerit2 dari ats ke bawah..
Masuk dorm org lain carik makan,
tido dorm org,
ponteng semayang kat surau..
Huh?!
heheh..

Pengawas form4,Tuah nagn Mc rasmi skolah..

Disebabkan aku xde adek,aku gembira bila ade junior..
Kadang2 aku marah jugak dorg kalu dorg buat salah..
Tapi xselalu r..
Aku bukan manusia xbertimbang rasa..
Seronok mendengar pendapat org yg lagi muda drpd aku..
Tapi lps marah,aku minx maaf..Aku marah utk kebaikkan..
Aku harap dorg dapat yg terbaik untuk SPM tahun ni..:)



Nat,kentang,solihin..
Campur aku,katenya nak jadik macam F4..
korea tuh..
haha..
harapan la..
kitorg ni sunat!!
Pelakon korea tu xsunat..
haahah..
kita 4 org ni macam adek beradek r kat SASER..
jangan ade yang berani nak ganggu..
Banyak yang aku nak cter pasal dorg..
Tapi nant dorg kembang..
lagi baek diam..
:p

Ni plak,


dikatakan sebagai Kembar aku..
Tapi xseiras pun..
hahah..
Hamzah 'Azhann..
Pandai wo..
Player basketball skola..
Kitorg baek la.
Mcam kembar..heheh

Banyak lagi sebenarnya yang aku nak cter..Banyak sanagt.Ni baru 15 peratus..Kalu ade masa nant aku eleborate lg..

Sebenarnya,aku rindu sangat tym kat SASER dulu..Rindu sangat do..Aku xlalui masa kat SASER dulu dngn sebaik mungkin..Dan sekarang aku menyesal..Aku rindu nak lepak kat kelas 5 alfa,rindu nak kerja ngan pengawas2,rindu nak kenekan satu sama lain,rindu nak maen burger2 kat dorm,rindu kat cikgu,rindu kat adek beradik SASER aku,kembar aku..
semua aku rindu..Aku xdapat macam tu lagi kat UM ni..



Bukan aku kate takde kawan yang best kat UM,ade.Mungkin lagi best.Tapi mungkin xsame dngn kat SASER dulu..

Tapi,xde ape yang kekal kan..Klau ade bekas SASER 7Batsh-Saviour yang baca ni,Aku xmalu nak cakap,aku rndu kau do!!Jage diri kalian baek2.Jngn lupa Tuhan..Jngn lupa aku..Aku sentiasa doakan kalian mendapat kebahagiaan di dunia dan di akhirat..Aminn:)

Ps:ade yang aku xsebot,jngn kecik ati..Ade Part 2!

Sedih2
;'(

hahah..penat2..dah2..
Chowww!!

-Yang Terbaik Selalunya Hadir Sekali Seumur Hidup-

-10.53 PM-
-Sad-

1 comment:

  1. yup2..sokong sgt..masa sekolah menengah la kenangan yang tak dapat lupakan..rindu kan pian..nak je putar balik masa,tapi yang lepas jadikan kenangan kan.. =)

    ReplyDelete