Saturday, October 22, 2011

Umpama Perjalanan Manusia..

 

Hidup ni umpama sebuah perjalanan..

Mungkin,ketika sedang berjalan,kita terlanggar batu,
kita terjatuh..
Mungkin sedang sibuk mencari arah,
kita termasuk ke dalam lubang..

Mungkin jugak,
sedang kita berjalan,
sedar2 kita dah tersesat..

Tapi itu semua ketentuan diri masing2.
Hargai perkara yang terjadi itu,
sebab belum tentu orang lain dapat merasa apa yang kita rasa
:)

ASSALAMMUALAIKUMM..

woa!
lame giler aku xmenyemak kat blog ni.
ahha

Bz la der.
maaf2.

7/9/11 
Tarikh aku bgelar seorang mahasiswa..
 Da jadik budak U.
aq xsedar yang aku ni makin besar..
Da nak dekat 20.
Esok lusa da bole berbini.
heheh
:p

Mula2 daftar,
aku pun macam masok air..
Xde ape2 pun U aku tu..
Harapkan besar..
Tapi bosan..
*Itu hanya first impression..Jangan salah paham..

Kenapa aku pikir macam tu?
Sebab aku bandingkan U aku ni ngan tempat blaja dulu..
Kamon la..
Setiap tempat ade perkara yg best,ade yang xbest..
Xbole dbandingkan..
Macam manusia jugak,mana bole dbanding2kan..
hehe

Kemudian,aku menyertai orientasi yang memaksa aku menjerit setiap masa..
Berbeza ngan skema ORIENTASI yang biasa..
xbanyak pengenalan,hanya menjerit2.
Dan taklimat,(peluang untuk aku tido)
:p

Cheers?
Tau?
kalau xtau,pergi tanye pakcik google..
Itu r yang kami buat satu minggu orientasi..
Da buat sehabis baik,tapi tetap kena bahan..
RASE BENGANG..

Tapi end up,fasi2 yang cam @%$@## maki2 tu,
puji plak..
Saje nak naikkan semangat..
Ok r..
TERIMA KASIH!

haha..
apepun,orientasi dan cheers tu seronok sebenanya.
kolej aku,K10 tetap hebat dalam cheers..
Trimas r fasi2
;)

Isnin depan tu.aku mula masuk kelas..




Disebabkan aku da mula kenal beberapa orang budak,
aku pun gerak r ngan dorang..

Tapi masih kaver2 lagi r..
Soklan lazim:

 NAMA KAU SAPE?
MATRIK MANE DULU?
KAU KENAL blablabla..?

Lepas tu..
DIAM..
ahahha

blaja la..
blaja..
dan teros blaja..


HP adalah satu bahan penting dalam pembelajaran..adoiyai

sampai ttido..haha

Itu baru2 der..
skema lagi..

Bila pandang dak2 pompuan,seme tersipu2 malu..

haha..
Nak mula cakap pun macam ade batu dalam molot..

;O

Selang beberapa hari kemudian,
Bile bonding da mule kuat,


kitorang pun attend r jamuan2 yang dbuat..

yg baju ijau tu azri-sepam





Senior mula panggil nak 'beramah mesra'..
Nak eratkan ukhwah..








kiri skali,kakak angkat aku..;)
haha
*Xkesah r,janji dorg sapot makanan..



Dan aku,yang pada mulanya rase macam nak mati kebosanan,
mula nampak cahaya..

gadis2


senamrobik..hahahha
cet!

Memang aku stress mula2,sebab xde membe yang aku knal..
Tapi,xsalah untuk dapat membe baru...
Itu peluang untuk mengenali lebih ramai orang dan sikap2 mereka..

Banyak masa aku habiskan dengan mangkuk2 ni seme

kenduri kat kfc



fufu-namsen,faizal-jig,garam,mike-petek,rizal-missy,sidqi-biru



lawatan sambil belajar :p







mike,syafiq goran,muaz


senior 2nd year,senior SASER aq skali.

dan paling 'menyenangkan' hati...


sentap?haha-medium

Hahaha..
maaf2..
Kalau2 gamba2 aku masukkan ni menyinggung atau mengguris mana2 pihak..
Kalau ade yang aku xmasukkan,aku minx maaf..(terlepas pandang)
Sporting r der.
:)

Seme ni bagi aku pengajaran,
xsemestinya perkara yang kita nampak xelok,
akan sentiasa xelok..

Cuba lihat di sebalik perkara yang jadi,
kita akan tahu apa hikmah yang sebenarnya..
Xperlu banyak merungut,xperlu menyesal..
Hadapi apa yang perlu dihadapi sekarang..

Alhamdulillah,
KAU beri aku membe2 baru,
yang mampu beri sokongan ketika aku jatuh dan mampu bersama aku ketika aku berdiri..

Korg r yang mampu buat aku gelak macam nak mam!
haha

Aku harap,dalam masa 4 tahun ni,
ukhwah kami akan tetap utuh tanpa ada masalah2 tertentu..
Dan aku harap,kami semua berjaya dengan cemerlang nanti.

Macam mana pembelajaran aku kat sini?

Aku dapat markah yang terlalu terok dalam test Proses Kimia aku..
Aku pernah hampir kene halau keluar klas Kimia Organik aku..
hahaha..
maaf DR!

Tapi tu semua kenangan..
Kenangan yang akan buat aku tersenyum macam ni suatu hari nant..

Meet Omar,foreigner student:)
:p

Xperlu stress melampau..
Xperlu tekanan mendadak2..
Pelan kayuh,nant sampai jugak..
Jangan selalu brek,nant terjatuh..
Tapi xsalah untuk jatuh sekali-sekala,
sebab kalau kita jatuh,kita belajar untuk bangun
;)

Aku lupa nak bgtau..

Aku masuk UPM-Umpama Perjalanan Manusia..
Xpaham?
Pikirkan..
Course?
Biasa2..
xyah tau..
;)

CHow!!

ps:They keep remind me about u..May Allah Bless you alwayz.. ;')

-KEBAIKKAN ITU SELALUNYA BERADA DI HADAPAN,JADI ANDA TIDAK PERLU LAGI MENOLEH KE BELAKANG-



-suffian aeskandar-sapan-
sapan?nama kolej xrasmi :p

2 comments:

  1. wah...btul2 ko meluahkan prsaan kat blog ni..haha=p

    ReplyDelete
  2. hahah.. biase2 je r..:p
    thanx r masok sini.. :)

    ReplyDelete