Monday, October 24, 2011

Miss Under Stood.. Adoiyai

Assalammualaikum
Salam sejahtera..

rajin plak aku tulis blog..
haha
ye r..
nant da habes cuti,
da berjangut,
cukur,
berjanggut,
cukur,
baru bole buat post baru..
adoiyai..
:p

Hari ni aku xnak cter panjang..
Cuma nak ajak korg bpikir..

Salah paham.
dalam bahasa inggeris,
Misunderstanding..

Selalu jadi..
Sebab ape?
Sebab sebelah pihak menuduh pihak yang lain,tanpa memberi peluang kepada si tertuduh untuk bersuara..

Atau si penuduh,
mula berdiam diri,membuatkan si tertuduh tertanya2..
Hah!

da xpaham?
hahah,,baca balik der..:p

Xelok salah paham ni..
Xbagus..
Menyusahkan orang sekeliling..

Cuba bayangkan,
kita minx kat pak cik kedai runcit,coklat,
sekali dia bagi kita air coklat..
Padahal kita nak coklat bar Cadbury..

Kenapa jadik macam ni?
Sebab si pendengar,hanya mendengar sedikit dan terus buat kesimpulan..
Tanpa bertanya..

Yang jadik mangsa..terus2an menjadi mangsa..
Xsempat nak menerangkan dan terpaksa menanggung akibat..
Susah r hidup macam ni..

Tu baru hal kecik..

Contoh lain,
Aku ternampak membe aku (lelaki) beli tudung,pastu simpan dalam loker die..
Aku pelik r,dia ni nak jadik wanita ke?
Aku cuak,aku teros xngam ngan die..
Aku diamkan diri,dan pandang die lain macam..
Setiap kali dia tanya kenapa?
Aku diam..
Aku xkasi membe2 yang lain kawan ngan die..
Die rase terpinggir,tertekan..
Die amik keputusan bunuh diri..
Bila awek die tau die bunuh diri,awek die pikir mesti pakwe die ni xsuke ngan die lagi..
Mesti pakwe die ni sengsara hidup ngan die..
Awek die tertekan,awek die pun bunuh diri..
Mak membe aku ngan mak awek membe aku jatuh sakit sebab sedih sangat..
Last,dorg meninggal..
Suami2 dorg pun sedih,sakit dan meninggal..

DAHSYAT ?
 padahal membe aku beli tudung tu nak kasik hadiah kat mak die..
Nak kasik suprise..
Tapi oleh sebab salah paham,jadik plak cani..
Banyak nyawa terkorban,macam perang kat Iraq.
*Ini hanya contoh rekaan..

Kamon r..
Kalau xpaham,atau xmengerti tentang sesuatu perkara,
tanya dulu..
Kalau ade yang ganggu pkiran kita,
luahkan..
Berdiam xmenyelesaikan apa2 masalah..
Ia hanya mengusuttkan lagi keadaan..

Aku selalu kena..
Dan masih lagi kene..
Bila macam ni,aku tertekan..
Tapi xpe r,slagi aku tau aq xbuat salah,
aku xde ape2 yang nak drisaukan..

Cuma terkilan..

Pikirkan perasaan orang lain.
Sebelom teros menghentam dan membenamkan orang lain masuk ke kubur..
Sebelum buat orang yang xbersalah seperti benar2 bersalah.
Atas kesalahan yang mereka xbuat..

Itu namanya zalim..
Berdosa..
:)

Fikirlah.

Ps:jangan bantah bulat2 apa yang aku cakap,fikirkan..
Ni tok aku gak..



-Chow-



-TERBAKAR RUMAH,PANGGIL BOMBA.. TERBAKAR HATI SAPE YANG TAU?-
:P

No comments:

Post a Comment