Wednesday, July 6, 2011

Kalau..

KALAU..
 Satu perkataan yg orang selalu kate,xperlu wujud dalam dunia ni..
Xberguna...

Perkataan KALAU tu,
digunakan jika kita menyesal tentang perkara yg dah jadi,
atau,
bermimipi tentang perkara yg mustahil untk jadi..

KALAU,
bnyk KALAU yg ada dalam hidup aku..

Kalau r,
aku boleh kembali ke zaman kecik2,
pasti aku boleh ubah hidup aku,
mungkin menjadi lebih baik..

Kalau r,
aku boleh pusing balik waktu,
aku xnak buang masa aku dengan benda2 xberfaedah,
aku nak pastikan hidup aku terisi dengan baik,
terisi dengan ilmu agama..

Kalau r,
aku kecik lagi,
aku nak pastikan,
aku belajar mengaji betol2,
aku pastikan aku xlari dari kelas mengaji lagi..

Kalau r,
aku dapat pergi balik ke zaman sekolah menengah,
aku nak berkawan dengan sebaik mungkin..
Memilih kawan yang sebaik mungkin..
Menjaga hati mereka dengan sebaik mungkin..
Bersahabat kerana Allah..

Kalau r,
aku dapat jumpa dengan orang2 yang aku sayang,
aku xkan biarkan mereka pergi tinggalkan aku..
Wpun,mereka pergi menghadap Tuhan,
tangan dorg tetap aku xkan lepaskan..

Kalau r,
aku dapat pergi ke masa aku dapat twrn biasiswa overc dulu,
aku pasti,
aku xkan tolak tawaran tu..
aku akan berusaha bersungguh2 untuk capai cita2 mak bapak dan keluarga aku..
Aku nak fly,aku nak keluarga aku rasa bangga..

Kalau r,
aku dapat ulang ke masa dulu,
aku nak jadik seorang umat Islam yang baik,
anak yang baik,
adik yang baik,
kawan atau sahabat yang baik..

Kalau r,
aku dapat kawal hidup aku,
aku nak jadik seorang yg memberi sesuatu kepada orang lain..
Aku xsuka nak meminta2,apatah lagi menyusahkan org lain..

Kalau r,
aku dapat mengawal diri aku,
aku pastikan tiada dosa berulang yang aku buat,
xde perasaan sedih yang ada dalam hidup aku,
xde perasaan kososng dalam jiwa aku..

TAPI..

aku terlupa,
siapa aku,
di mana aku..
aku mencuba,
tapi aku penuh khilaf dan dosa..

Aku manusia biasa,
xpernah sempuna dan xkan menjadi sempurna..
Walaupun,
aku sentiasa cuba mencari kesempurnaan..

Semua dah berlaku, semua dah terjadi..
Aku kena berani..
Berani hadapi kenyataan..

Kita xboleh hidup dengan KALAU jika kita nak berjaya..

Aku selalu bermimpi tentang apa yang aku xdapat capai..
Dalam mimpi tu,aku dapat buat ape yg aku nak buat..
Sampaikan,kadang2 aku terbangun dengan senyuman..
Tapi,
kemudian senyuman aku hilang,sebab aku tau aku bermimpi..

Hmm,
aku bukan MAT JENIN..
Aku MAT SUFFIAN...
hahah

aku harap,
Allah permudahkan jalan dan ampunkan setiap salah aku..
Aku harap,
setiap membe dan kenalan aku,
maafkan salah aku
(kalau aku ada buat silap)

BIARKAN AKU BERJALAN DENGAN TENANG ATAS MUKA BUMI NI..


Terima kasih..
:)

ps:sayang dan cinta perkara berlainan..Pliz dun misunderstood me n dunt put so much hope on me.
I'll definitely make u cry if u done that..
Sorry..


-MANUSIA YANG MAMPU MENCAPAI KEJAYAAN IALAH MANUSIA YANG PERCAYA PADA INDAHNYA MIMPI-

No comments:

Post a Comment