Tuesday, February 8, 2011

Metafora...

Assalammualaikum..

Hahah..
owh..penat doe..
Pegi sana sini..
xpe2..blaja en?

Hmm..ari ni aku nak merepek ape?
Ape2 je r...
Yang pentg,apa aku tulis,untuk kepentingan BERSAMA..
BERSAMA...

Dengar x lagu blog ni?
Kenapa aku nak tuka lagu macam tu?

Sebab senario2 macam ni:

1)Mana perempuan yg penuh dngn adab sopan?

Maaf,ini bukan bertujuan nak kondem sape2..
Pelik2
,memang banyak kali aku pelik..
Maaf r,aku memang suka sangat tengok orng..
Bukan nak mengata,tapi sebab otak aku ni nak sangat berfikir..
Aku paling xsuka,kalau perempuan,muka cantik, body lawa, kiut giler...
Tapi bila mulut kau da mula kluarkan perkataan yang xelok,nilai kau 0 tau??
Walaupun kau xhamburkan perkataan tu kat aku,tapi telinga aku yang dengar ni,dah naek bernanah..
Perempuan..terkenal dngn lemah lembut,sopan santun..
Abes yang terkinja2 tu pahal?
Ulam mulut kau plak..G MAM*US,BA*I,SI*L..
Apa ni??
Teringin nak makan benda haram tu plak?
Bukan aku nak cakap lelaki boleh cakap benda macam tu semua,tapi kau permpuan laa...
Org asyik perhati,ni ke nak buat calon bini??
LU PIKIR LA SENDIRI..
Lagi satu,kalau diri dah sibuk sangat nak cerita pasal lelaki@ pakwe ngn membe2 yg sekepala dgn kau,xpayah nak share kat publik..
Umur xsampai berapa tahun,nasi pun xberapa reti nak masak, jngn nak beriya sangat plak
Susah la hidup..

Mak aku pernah cakap,dia  xsuka perempuan yg cakap kuat2,mulut suka memaki,ketawa kuat2 dan xreti mejaga adab..
Kalau kat kampung aku dulu, perempuan ketawa sikit dalam rumah,dah kena sound dngn bapaknya..Ni kan plak nak mencarut atau cerita pasal lelaki?
Xrasa pelik ke dengn diri sendiri?

Ingat,ada ulama yang berkata..
Perempuan merupakan punca bnyk lelaki masuk neraka...
Maaf...
Yg makan cili, dia rase pedas..

2.Bayi banyak dalam tong berbanding atas katil lembut..

Sebab apa?
Cinta..
KERANA CINTA,NYAWA PUN SANGGUP BAGI..
Cinta kepala kau!!
Dah kau conteng arang kat muka keluarga,sapu taik lembu kat muka,dapat kau rasa nikmat cinta??
Siapa suruh terpesona dengan panahan ank panah iblis??
Sape suruh menelanjangkan maruah kau macam tu?
Sape suruh lupakan mak bapak,didikan agama?
Dah buat satu dosa,anak tu kau campak,buang,flush dalam toilet,letak atas jalan biar kena lenyek..
Otak letak kat lutut,macam tu r jadi dier...
Menangis budak tu,menangis mak bapak yg besarkan kau..
Dan..
kau pun akan menangis satu hari nant..
Taubatlah!!

-Nak bercinta, boleh..Lumrah kot.. Tapi,kawal2 r sikit-

3.Kenapa pandangan lelaki skrg makin liar?

ni bukan nak cakap aku ni xde buat salah..
Jangan anggap aku ni bagus..
Aku buat dosa gak..

SEMUA POST2 AKU,UNTUK MENGINGATKAN DIRI AKU GAK....

Zaman ni,aku perasan,bila lelaki tengok perempuan,
akan ditelanjangkan perempuan tu dngn mata dia..
Dari atas sampai bawah..
Xsedar ke iblis tengah berbisik?
Xsedar dosa sdg bertambah?
Xsedar api neraka makin membakar?
Belum lagi apa yang kau cakap ngan membe laen..
Tundukkan pandangan der..
Nanti jadi benda xelok,kau jugak mula2 yg cabut larii...
PENGECUT!

Huh!Panas?
pg amek kipas..
Kipas sendiri..
Istighfar banyak...

Kawan aku nak guna laptop..aku berhenti kat sini dulu r..
Nant aku sambung..
Ingat,ni bukan blog lepas geram..
Bukan nak menghina mane2 individu..
Tapi aku nak sedarkan segelintir yg masih nyenyak dibuai mimpi indah..
Maaf kalau bahasa blog ni kasar..

Jangan marah..
Kalau kau xbuat benda2 kat atas,xlogik kalau kau marah..
Tapi kalau kau da terlanjur buat perkara kat atas,
marahlah...
MARAH DNGN DIRI SENDIRI....

Berubah r..
Mtahari masih belum terbit dari barat..
:D

Oryte..
Assalammualaikum..

-AKU BIMBANGKAN DUNIA..TIADA CAHAYA AKU TERIMA-

No comments:

Post a Comment